Met professionele ondersteuning vergroot u de kans op winnen van de aanbesteding

Aanbesteding Schoonmaak

Een schoonmaakaanbesteding winnen en behouden

Een aanbesteding winnen als schoonmaakbedrijf betekent een stabiele en zekere inkomstenbron voor langere tijd. Inschrijven op een aanbesteding schoonmaak kan wel een tijdrovend en kostbaar traject zijn, waardoor veel schoonmaakbedrijven aarzelen om in te schrijven. Maar niet inschrijven betekent dat je zeker een grote opdracht misloopt. Met professionele ondersteuning vergroot je de kans op winnen van de aanbesteding, voor een stabiele omzet voor jouw schoonmaakbedrijf.

Diverse opdrachtgevers in aanbestedingen schoonmaak

Naast stabiliteit van werk en inkomsten verwerf je interessante opdrachtgevers via aanbestedingen in de schoonmaak. Je doet belangrijk werk voor klanten met klinkende namen, wat positief afstraalt op jouw schoonmaakbedrijf. De opdrachtgevers die schoonmaakopdrachten aanbesteden, zijn zeer divers:

  • overheidsinstanties: ministeries, provincies, gemeenten
  • zelfstandige bestuursorganen (ZBO) als de KVK, het CBR en de SVB
  • maatschappelijke organisaties: scholen, sportinstellingen, universiteiten, ziekenhuizen

Dagelijks worden er nieuwe (Europese) aanbestedingen in uw branche gepubliceerd op TenderNed, Negometrix en andere platforms. Wil je alert blijven op interessante opdrachten? Onze tenderspecialist kijkt met je mee en adviseert.

Tendersupport

Bid or no bid: wel of niet inschrijven op een aanbesteding?

Je bent niet de enige die op een schoonmaakaanbesteding wil inschrijven. De strijd tussen schoonmaakbedrijven om een aanbesteding schoonmaak te winnen is groot. Voordat je tijd, moeite en geld investeert, is het zaak jouw kansen in te schatten. Daarom starten wij ieder traject met een helder bid/no bid-advies.

Gratis intakegesprek
Voor het bid/no bid-advies kijken we samen met jou of jouw bedrijf aantoonbaar meerwaarde kan bieden voor deze specifieke aanbestedende dienst. Zo voorkom je inschrijving op een aanbesteding waar jouw kansen om de opdracht te winnen te laag zijn.

Heb je een aanbesteding in de schoonmaak gevonden waar je interesse in hebt? Vraag dan nu een vrijblijvend intakegesprek aan waarin onze adviseur een inschatting van jouw scoringskansen maakt.

Contact

Het spel en de regels: specialistische kennis

Vanwege de regels voor Europese aanbestedingen is inschrijven een spel waarbij veel specialistische kennis komt kijken. Hoe vind je de weg in de aanbestedingsdocumenten, hoe interpreteer je de eisen en wensen van de aanbestedende dienst en hoe voldoe je zo goed mogelijk aan de verwachtingen? Onze adviseurs kennen de spelregels en hebben al voor meer dan 50 miljoen euro aan omzet voor klanten binnengehaald.

Vergroot de kans om de aanbesteding te winnen en deze flinke schoonmaakopdracht binnen te slepen! Neem nu contact op en ontdek wat Acceller voor jou kan betekenen.

De complexiteit van aanbestedingen

Jouw kennis en kracht liggen bij de schoonmaak en jouw bedrijfsvoering. Bij het inschrijven op aanbestedingen komen veel zaken voorbij die je niet vaak of zelfs helemaal niet doet. De complexiteit van een aanbesteding kan natuurlijk een verfrissende afwisseling bieden, maar je wilt wel kans maken te winnen. Bij Acceller vind je alle disciplines en kennis die bij aanbestedingen komen kijken:

  • de uitgeschreven tender en criteria analyseren
  • gerichte vragen stellen om onduidelijkheden te voorkomen
  • plan van aanpak schrijven dat volledig aansluit bij de criteria van de tender
  • inschatten of een bezwaar indienen kansen biedt als je de aanbesteding niet gegund krijgt

Wij kennen iedere stap in het aanbestedingsproces, waardoor jouw organisatie gewoon door kan draaien terwijl wij ervoor zorgen dat je optimaal meedoet in het aanbestedingstraject.

Trends in schoonmaakaanbestedingen

De maatschappelijke en technologische trends slaan ook de schoonmaakwereld niet over. Drie trends waar schoonmaakbedrijven niet omheen kunnen, zijn duurzaamheid, robotisering en goed werkgeverschap voor medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze en andere trends zien we ook terugkomen in de aanbestedingen voor schoonmaak. Deze aanbestedingsthema’s brengen wij terug tot de kern om deze in jouw voordeel te verwerken in jouw inschrijving.

Zo schrijf je altijd in met een concurrerende offerte.

Toekomstvisie en organisatieadvies
Toekomstvisie en organisatieadvies

Een aanbesteding winnen is natuurlijk geweldig, een stabiel marktaandeel is nog beter. Om dat te bereiken, is het goed om kritisch te kijken naar jouw markt, visie, missie en middelen. Stilstand is achteruitgang, omdat ook de aanbestedingsmarkt niet stilstaat. De eisen van de aanbestedende diensten worden ieder jaar strenger.

Met Acceller werk je aan een sterke toekomstvisie en verkoopstrategie.

Profiteer van de kennis van onze consultants en loop op de troepen vooruit voor een echt duurzame strategische marktbenadering.

Zo maximaliseren wij jouw winkansen

  • Analyse van de selectiecriteria en gunningscriteria
  • Analyse van de relevante aspecten van jouw organisatie
  • Concreet en realistisch bid/no-bid advies
  • Maatregelen specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden verwoorden (SMART)
  • Jouw inschrijving verwoorden tot een verhalend en actief plan van aanpak
  • Samen jouw meerwaarde identificeren en uitlichten
  • Jouw inschrijving professioneel vormgeven
  • Samen met jou het inschrijfproces en de beoordeling evalueren

Klaar voor de groei?