Skip to main content
TRIANGLES2
aanbesteding schoonmaak

Schoonmaak


Met professionele ondersteuning vergroot u de kans op winnen van de aanbesteding

Een aanbesteding winnen als schoonmaakbedrijf betekent een stabiele en zekere inkomstenbron voor langere tijd. Inschrijven op een aanbesteding schoonmaak kan wel een tijdrovend en kostbaar traject zijn, waardoor veel schoonmaakbedrijven aarzelen om in te schrijven. Maar niet inschrijven betekent dat u zeker een grote opdracht misloopt. Met professionele ondersteuning vergroot u de kans op winnen van de aanbesteding, voor een stabiele omzet voor uw schoonmaakbedrijf.

Diverse opdrachtgevers in aanbestedingen schoonmaak

Naast stabiliteit van werk en inkomsten verwerft u interessante opdrachtgevers via aanbestedingen in de schoonmaak. U doet belangrijk werk voor klanten met klinkende namen, wat positief afstraalt op uw schoonmaakbedrijf. De opdrachtgevers die schoonmaakopdrachten aanbesteden, zijn zeer divers:

  • overheidsinstanties: ministeries, provincies, gemeenten
  • zelfstandige bestuursorganen (ZBO) als de KVK, het CBR en de SVB
  • maatschappelijke organisaties: scholen, sportinstellingen, universiteiten, ziekenhuizen

 

Dagelijks worden er nieuwe (Europese) aanbestedingen in uw branche gepubliceerd op TenderNed, Negometrix en andere platforms. Wilt u alert blijven op interessante opdrachten? Onze tenderspecialist kijkt met u mee en adviseert.

Bid or no bid: wel of niet inschrijven op een aanbesteding?

U bent niet de enige die op een schoonmaakaanbesteding wil inschrijven. De strijd tussen schoonmaakbedrijven om een aanbesteding schoonmaak te winnen is groot. Voordat u tijd, moeite en geld investeert, is het zaak uw kansen in te schatten. Daarom starten wij ieder traject met een helder bid/no bid-advies.

Gratis intakegesprek
Voor het bid/no bid-advies kijken we samen met u of uw bedrijf aantoonbaar meerwaarde kan bieden voor deze specifieke aanbestedende dienst. Zo voorkomt u inschrijving op een aanbesteding waar uw kansen om de opdracht te winnen te laag zijn.

Hebt u een aanbesteding in de schoonmaak gevonden waar u interesse in hebt? Vraag dan nu een vrijblijvend intakegesprek aan waarin onze adviseur een inschatting van uw scoringskansen maakt.

Het spel en de regels: specialistische kennis

Vanwege de regels voor Europese aanbestedingen is inschrijven een spel waarbij veel specialistische kennis komt kijken. Hoe vindt u uw weg in de aanbestedingsdocumenten, hoe interpreteert u de eisen en wensen van de aanbestedende dienst en hoe voldoet u zo goed mogelijk aan de verwachtingen? Onze adviseurs kennen de spelregels en hebben al voor meer dan 50 miljoen euro aan omzet voor klanten binnengehaald.

Vergroot de kans om de aanbesteding te winnen en deze flinke schoonmaakopdracht binnen te slepen! Neem nu contact op en ontdek wat Acceller voor u kan betekenen.

De complexiteit van aanbestedingen

Uw kennis en kracht liggen bij de schoonmaak en uw bedrijfsvoering. Bij het inschrijven op aanbestedingen komen veel zaken voorbij die u niet vaak of zelfs helemaal niet doet. De complexiteit van een aanbesteding kan natuurlijk een verfrissende afwisseling bieden, maar u wilt wel kans maken te winnen. Bij Acceller vindt u alle disciplines en kennis die bij aanbestedingen komen kijken:

  • de uitgeschreven tender en criteria analyseren
  • gerichte vragen stellen om onduidelijkheden te voorkomen
  • plan van aanpak schrijven dat volledig aansluit bij de criteria van de tender
  • inschatten of een bezwaar indienen kansen biedt als u de aanbesteding niet gegund krijgt 


Wij kennen iedere stap in het aanbestedingsproces, waardoor uw organisatie gewoon door kan draaien terwijl wij ervoor zorgen dat u optimaal meedoet in het aanbestedingstraject.

Trends in schoonmaakaanbestedingen

De maatschappelijke en technologische trends slaan ook de schoonmaakwereld niet over. Drie trends waar schoonmaakbedrijven niet omheen kunnen, zijn duurzaamheid, robotisering en goed werkgeverschap  voor medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze en andere trends zien we ook terugkomen in de aanbestedingen voor schoonmaak. Deze aanbestedingsthema’s brengen wij terug tot de kern om deze in uw voordeel te verwerken in uw inschrijving.

Zo schrijft u altijd in met een concurrerende offerte.

Versnelling in groei door marketing (È) Door de vorm opwaarts te roteren krijgt het een positieve beweging, groei. Wij zijn Acceller – de motor van uw groei. Wij begeleiden dit proces zodat het als een gesmeerd machine werkt. Motor voor groei Tenderadvies Strategische marketing LEES MEER LEES MEER Organisatieadvies

Toekomstvisie en organisatieadvies

Een aanbesteding winnen is natuurlijk geweldig, een stabiel marktaandeel is nog beter. Om dat te bereiken, is het goed om kritisch te kijken naar uw markt, visie, missie en middelen. Stilstand is achteruitgang, omdat ook de aanbestedingsmarkt niet stilstaat. De eisen van de aanbestedende diensten worden ieder jaar strenger.

Met Acceller werkt u aan een sterke toekomstvisie en verkoopstrategie.

Profiteer van de kennis van onze consultants en loop op de troepen vooruit voor een echt duurzame strategische marktbenadering.

Zo maximaliseren wij uw winkansen

  • Analyse van de selectiecriteria en gunningscriteria

  • Analyse van de relevante aspecten van uw organisatie

  • Concreet en realistisch bid/no-bid advies

  • Maatregelen specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden verwoorden (SMART)

  • Uw inschrijving verwoorden tot een verhalend en actief plan van aanpak

  • Samen uw meerwaarde identificeren en uitlichten

  • Uw inschrijving professioneel vormgeven

  • Samen met u het inschrijfproces en de beoordeling evalueren