TRIANGLES2
schoonmaakaanbesteding

Schoonmaakaanbesteding


Met professionele ondersteuning vergroot u de kans op winnen van een schoonmaak­aanbesteding

Schoonmaakaanbesteding. Een aanbesteding winnen als schoonmaakbedrijf betekent een stabiele en zekere inkomstenbron. Inschrijven op een tender is echter tijdrovend en kostbaar traject, waardoor veel schoonmaakbedrijven hun kansen niet volledig benutten. Dat is niet nodig en zonde vanwege de grote opdracht die u zo misloopt. Met professionele ondersteuning vergroot u de kans op winnen van de aanbesteding, voor een stabiele omzet voor uw schoonmaakbedrijf.

Kom bij aanbesteding schoonmaak goed beslagen ten ijs

Een commercieel bedrijf hoeft bij de zoektocht naar een schoonmaakbedrijf in de regel geen aanbestedingstraject te starten. Wel geldt er een uitzondering, namelijk wanneer de waarde van een schoonmaakcontract boven een bepaalde grenswaarde uitkomt. Overheids- en semi-overheidsinstellingen zijn wel verplicht om een aanbesteding schoonmaak te starten. De aanbesteding heeft tot doel dat de instelling een partij vindt die zo goed mogelijk aansluit bij hun wensen, de concurrentie tussen schoonmaakbedrijven te stimuleren en ieder bedrijf een eerlijke kans te geven. Aanbesteding schoonmaak kan de inhuur van een schoonmaakbedrijf inhouden, maar ook aankoop van reinigingsproducten of machines. Goed beslagen ten ijs komen is belangrijk, als u zich inschrijft voor het aanbestedingstraject.

 

Bij aanbestedingen schoonmaak gaat het om meer dan de prijs

Natuurlijk wil de opdrachtgever een partij vinden die diensten levert voor een zo goedkoop mogelijke prijs. Maar dit is bij aanbestedingen schoonmaak niet het enige punt waarop gelet wordt. Schoonmaken is een dienstverlening en de opdrachtgever wil zo hoge mogelijk kwaliteit. Naast prijs wordt dus ook gelet op kwaliteit en wat tegenwoordig ook belangrijk is, duurzaamheid. Als schoonmaakbedrijf heeft u ongetwijfeld ervaring genoeg met het binnenhalen van schoonmaakprojecten, maar een aanbestedingstraject loopt toch even iets anders. Het is niet voldoende om een oud schoonmaakcontract uit de la te halen en hierop de aanbesteding te baseren. U zult met een goed plan van aanpak moeten komen, waarbij u zichzelf onderscheidt van de concurrentie, in combinatie met een goede prijs.

 

Acceller helpt u bij uw schoonmaak aanbestedingen

Wanneer een instelling schoonmaak aanbestedingen plaatst, dan gaat het om grote schoonmaakcontracten. Bij gunning heeft dit grote invloed op de toekomst van uw bedrijf, want u kunt uw omzet hier flink mee verhogen. Uw hele inschrijving valt of staan met een goed geschreven plan van aanpak. Pak dit goed aan, helemaal als u hier niet veel ervaring mee heeft en schakel Acceller in. Bedrijven begeleiden door het aanbestedingsproject is ons specialisme. Wij kunnen voor u een professioneel plan van aanpak schrijven, waarmee u uw kansen op gunning enorm verhoogt.

Diverse opdrachtgevers in aanbestedingen schoonmaak

Naast de stabiliteit van opdrachten en inkomsten, krijgt u met het binnenhalen van een aanbesteding in de schoonmaak interessante opdrachtgevers. U profiteert van klanten met klinkende namen, wat positief afstraalt op uw schoonmaakbedrijf. De opdrachtgevers die aanbesteden zijn zeer divers:
  • Overheidsinstanties: ministeries, provincies, gemeenten
  • Zelfstandig bestuursorganen (ZBO)
  • Maatschappelijke organisaties: scholen, sportinstellingen

 

Dagelijks worden er nieuwe (Europese) aanbestedingen in uw branche gepubliceerd op TenderNed, Negometrix en andere platformen. Wilt u alert blijven op interessante opdrachten? Onze tenderspecialist kijkt met u mee en adviseert.

Bid of nobid: wel of niet inschrijven op een aanbesteding?

U bent niet de enige die op een schoonmaakaanbesteding wil inschrijven. De strijd tussen schoonmaakbedrijven om een aanbesteding in schoonmaak te winnen is groot. Voordat u hier tijd, moeite en geld in investeert, is het zaak uw kansen in te schatten. Daarom starten wij ieder traject met een helder bid/nobid-advies.

Gratis intakegesprek
Voor het bid/nobid-advies kijken we samen met u of uw bedrijf voor deze specifieke aanbestedende dienst aantoonbaar meerwaarde kunt bieden. Zo voorkomt u inschrijving op een aanbesteding waar uw kansen om de opdracht te winnen te laag zijn.

Is er een aanbesteding in de schoonmaak waar u interesse in heeft? Vraag dan nu een vrijblijvend intakegesprek aan waarin onze adviseur een inschatting van uw scoringskansen maakt.

Het spel en de regels: specialistische kennis

Vanwege de regels voor Europese aanbestedingen is het inschrijven een spel waarbij veel specialistische kennis komt kijken. Hoe dient u de eisen te interpreteren en hoe voldoet u zoveel mogelijk aan wat de aanbestedende partij verwacht? Onze adviseurs kennen de spelregels en hebben al voor meer dan 50 miljoen euro aan omzet voor klanten binnengehaald.

Vergroot de kans om de aanbesteding te winnen en deze langdurige schoonmaakopdracht binnen te slepen, neem nu contact op en ontdek wat Acceller voor u kan betekenen.

De complexiteit van aanbestedingen

Uw kennis en kracht liggen bij de schoonmaak en uw bedrijfsvoering. Bij het inschrijven op aanbestedingen komen veel zaken voorbij die u niet vaak of zelfs helemaal niet doet. Dat kan natuurlijk een verfrissende afwisseling zijn, maar u wilt wel kans maken de aanbesteding te winnen. Bij Acceller vindt u alle disciplines en kennis die bij de complexiteit van aanbestedingen komen kijken:

  • Analyse van de uitgeschreven tender en criteria
  • Gerichte vragen stellen om onduidelijkheden te voorkomen
  • Offerte schrijven die volledig aansluit bij de criteria van de tender
  • Wanneer de aanbesteding niet aan u gegund wordt, kijken wij samen met u of een bezwaar indienen de moeite waard is.


Wij kennen iedere stap in het aanbestedingsproces, waardoor uw organisatie gewoon door kan draaien terwijl wij ervoor zorgen dat u optimaal meedoet in het aanbestedingstraject.

Trends in schoonmaakaanbestedingen

De maatschappelijke en technologische trends slaan ook de schoonmaakwereld niet over. Duurzaamheid, social return en robotisering bijvoorbeeld, zijn 2 trends waar schoonmaakbedrijven niet omheen kunnen. Deze en andere trends zien we ook terugkomen in de aanbestedingen voor schoonmaak. De aanbestedingsthema’s brengen wij terug tot de kern om dit weer in uw voordeel toe te passen.

Zo schrijft u altijd met een concurrerende offerte in op een tender.

Versnelling in groei door marketing (È) Door de vorm opwaarts te roteren krijgt het een positieve beweging, groei. Wij zijn Acceller – de motor van uw groei. Wij begeleiden dit proces zodat het als een gesmeerd machine werkt. Motor voor groei Tenderadvies Strategische Marketing LEES MEER LEES MEER Organisatieadvies

Toekomstvisie en organisatieadvies

Een aanbesteding winnen is natuurlijk geweldig, een stabiel marktaandeel is nog beter. Om dat te bereiken, is het zaak kritisch te kijken naar uw markt, visie, missie en middelen. Stilstand is achteruitgang, omdat ook de aanbestedingsmarkt niet stilstaat en de eisen van de aanbestedende diensten ieder jaar strenger worden. Ook daar staat Acceller u in bij, door met u te werken aan een sterke toekomstvisie en verkoopstrategie.

Profiteer van de kennis van onze consultants en loop op de troepen vooruit voor een echt duurzame strategische marktbenadering.

Zo maximaliseren wij uw winkansen

  • Analyse van de selectiecriteria en gunningscriteria;

  • Analyse van de relevante aspecten van uw organisatie;

  • Concreet en realistisch bid/no-bid advies; 

  • Samen uw meerwaarde identificeren en uitlichten;

  • Maatregelen specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden verwoorden (SMART);

  • Het geheel verwoorden tot een verhalend en actief plan van aanpak;

  • Pre-beoordeling van de plannen door een dossierspecialist;

  • Professionele vormgeving van uw inschrijving;

  • Evaluatie van het inschrijfproces en het resultaat;

Acceller - Motor voor groei

Acceller

Wiekenweg 50 C 
3815 KL Amersfoort

Overig