U schrijft in op een aanbesteding omdat u en/of de aanbestedingsadviseur meent dat u een kans heeft om de aanbesteding te winnen. Omdat uw organisatie precies de diensten of producten kan leveren die de inkopende organisatie nodig heeft, op de juiste manier en op het juiste moment. Zonder dit vertrouwen en uw bereidheid om tot het uiterste te gaan in uw inspanningen voor de beste inschrijving, is inschrijven jammer van de tijd.
Maar dan komt de gunfactor er nog bij kijken. Als u een hoge gunfactor heeft, betekent dat, dat mensen sterk geneigd zijn u dingen te gunnen: een opdracht, een functie, een order, een meevaller. U wordt ‘voorgetrokken’.
Betekent dat, dat u er helemaal niets aan kunt doen, aan uw gunfactor bij inschrijven op aanbestedingen? Gelukkig niet. U kunt de gunfactor bij uw inschrijving verhogen door onder meer:
Een betrekkelijk eenvoudige manier om te laten zien dat u graag een stap meer zet, is uw inschrijvingsdocumenten professioneel te laten vormgeven voordat u ze indient. Een goede vormgeving versterkt uw boodschap.